The development of pragmatic markers in English as a second language: Do age and learning context matter? |
2024 |
Sánchez Hernández, A.; Barón, J.; Llanes, À. |
Article d'investigació |
Students' stance towards translanguaging in an EFL oral productive assessment task. |
2024 |
Mena, T.; Cots, J.M.; Llanes, À. |
Article d'investigació |
L2 pragmatic development by early teenagers in study abroad and foreign language settings: a focus on pragmatic markers. |
2024 |
Llanes, À.; Barón, J.; Sánchez Hernández, A. |
Article d'investigació |
Productive vocabulary development as a result of a short-term study abroad experience in Costa Rica. |
2023 |
Borràs, J.; Llanes, À.; Prieto Botana, G. |
Capítol de llibre d'investigació |
Traditional study abroad vs. ELFSA: Differences and similarities in L2 reading, vocabulary, and use |
2022 |
Borràs, J.; Llanes, À. |
Article d'investigació |
Challenging the language learner as the only source of data in study abroad research. |
2022 |
Mas Alcolea, S.; Llanes, À. |
Capítol de llibre d'investigació |
Promoting translanguaging (or not) in the ESP classroom: an analysis of monoglossic and heteroglossic practices and discourses |
2022 |
Cots, J.M.; Gallego Balsa, L.; Llanes, À. |
Article d'investigació |
Measuring the effects of repeated exposure to children's graded readers |
2021 |
Llanes, À.; Tragant, E. |
Article d'investigació |
Investigating the impact of a semester-long study abroad programme on L2 reading and vocabulary development. |
2021 |
Borràs, J.; Llanes, À. |
Article d'investigació |
Linguistic effects of international student mobility in European perspective. |
2021 |
Pérez-Vidal, C.; Llanes, À. |
Capítol de llibre d'investigació |
Measuring the impact of translanguaging in TESOL: a plurilingual approach to ESP |
2020 |
Llanes, À.; Cots, JM. |
Article d'investigació |
The impact of Study Abroad on L2 Spanish pragmatics development: A critical overview |
2020 |
Llanes, À. |
Capítol de llibre d'investigació |
Young learners' processing of multimodal input and its impact on reading comprehension: An eye-tracking study |
2020 |
Pellicer Sánchez, A.; Tragant, E.; Conklin, K.; Rodgers, M.; Serrano, R. & Llanes, À. |
Article d'investigació |
UdL Writing Tourism Guidelines. Guides to write in specific disciplines |
2020 |
Llanes, À. |
Traducció capítol amb aportació |
L2 reading and vocabulary development after a short Study Abroad experience |
2019 |
Borràs, J.; Llanes, À. |
Article d'investigació |
Study Abroad as a context for learning English as an International Language |
2019 |
Llanes, À. |
Capítol de llibre d'investigació |
Re-examining the impact of SA on L2 development: A critical overview |
2019 |
Borràs, J. & Llanes, À. |
Article d'investigació |
The role of language awareness in a study abroad context |
2018 |
Llanes, À. |
Capítol de llibre d'investigació |
What do we (not) know about the effects of age on L2 development when learning occurs in a study abroad setting? |
2018 |
Llanes, À. |
Capítol de llibre d'investigació |
L2 reading and reading-while-listening in multimodal learning conditions: An eye-tracking study |
2018 |
Pellicer-Sánchez A, Tragant E, Conklin K, Rodgers M, Llanes À, Serrano R. |
Informes de recerca |
Linguistic and non-linguistic outcomes of a reading-while-listening program for young learners of English |
2018 |
Tragant, E., Llanes, À., Pinyana, À. |
Article d'investigació |
Reading in English as a Foreign language: Examining differences in reading speed, comprehension, efficacy and L1 cross-linguistic influence across grades |
2018 |
Llanes, À. |
Article d'investigació |
Examining L2 development in two short-term intensive programs: 'at home' vs. abroad |
2016 |
Serrano, R., Llanes, À., & Tragant, E. |
Article d'investigació |
The influence of a short study abroad experience on perceived foreign accent: an exploratory study beyond the immediate effects |
2016 |
Llanes, À. |
Article d'investigació |
Studying the impact of academic mobility on intercultural competence: a mixed-methods perspective |
2016 |
Cots, J.M.; Aguilar, M.; Mas, S.; Llanes, À. |
Article d'investigació |
Differential effects of SA and intensive AH courses on teenagers |
2016 |
Llanes, À., Mora, JC., Serrano, R. |
Article d'investigació |
Is a semester abroad in a non-English speaking country beneficial for the improvement of English? The case of Erasmus students using English as a Lingua Franca |
2016 |
Llanes, À.; Arnó, E.; Mancho, G. |
Article d'investigació |
Learning English during the summer: A comparison of two domestic programs for older children |
2016 |
Tragant, E., Serrano, R., & Llanes, À. |
Article d'investigació |
Vocabulary learning at primary school: comparing EFL and CLIL |
2015 |
Tragant, E.; Marsol, A., Serrano, R., Llanes, A. |
Article d'investigació |
An exploratory study of the role of age and language learning aptitude in a short stay abroad |
2015 |
Serrano R, Llanes À. |
Article d'investigació |
Examining the role of learning context and individual differences on L2 development: The case of teenagers |
2015 |
Llanes À., Tragant, E., & Serrano, R. |
Article d'investigació |
Does Listening Comprehension Improve as a Result of a Short Study Abroad Experience? |
2015 |
Llanes, À.; Prieto-Botana, G. |
Article d'investigació |
Summer English courses abroad vs. 'at home' |
2014 |
Serrano, R., Tragant, E. & Llanes, À. |
Article d'investigació |
Examining the impact of specificity of L2 exposure and amount of L2 exposure on L2 development in teenagers |
2014 |
Saladrigues, G; Llanes, À. |
Article d'investigació |
The Role of Learning Context and Age on the Use of L2 Communication Strategies |
2014 |
Montero, L., Serrano, R.,& Llanes, À. |
Article d'investigació |
Study Abroad and Changes in Degree of Foreign Accent in Children and Adults |
2014 |
Muñoz, C. & Llanes, À. |
Article d'investigació |
The effectiveness of classroom instruction 'at home' vs. study abroad for learners of English as a foreign language attending primary, secondary school and university |
2014 |
Llanes, À. & Serrano, R. |
Article d'investigació |
Age effects in a study abroad context: children and adults studying abroad and at home |
2013 |
Llanes, À; Muñoz, C. |
Article d'investigació |
The Effectiveness of Study-Abroad in Second Language Learning: A Meta-Analysis |
2013 |
Llanes, À. |
Review |
Applied Linguistics in the Age of Globalization |
2013 |
Llanes, Àngels; Astrid, Lirian; Gallego-Balsà, Lídia; Mateu, Rosa M. |
Editor llibre d'investigació |
The role of individual differences in a study abroad experience: The case of Erasmus students |
2012 |
Llanes, À; Tragant, E; Serrano, R. |
Article d'investigació |
A longitudinal analysis of the effects of one year abroad |
2012 |
Serrano, R; Tragant, E; Llanes, À. |
Article d'investigació |
The impact of study abroad and age on accuracy in English as an L2 |
2012 |
Llanes, À. |
Capítol de llibre d'investigació |
The short- and long- term effects of a short study abroad experience: The case of children |
2012 |
Llanes, À. |
Article d'investigació |
Analyzing the effect of context of second language learning: domestic intensive and semi-intensive courses vs. study abroad in europe |
2011 |
Serrano, R; Llanes, À; Tragant, E. |
Article d'investigació |
The many faces of study abroad: an update on the research on L2 gains emerged during a study abroad experience |
2011 |
Llanes, À. |
Article d'investigació |
Length of stay and study abroad: language gains in 2 vs. 3 months |
2011 |
Llanes, À; Serrano, R. |
Article d'investigació |
Manipulating cognitive complexity across task types and impact on learners' interactional feedback during oral performance |
2009 |
Gilabert, R; Barón, J; Llanes, À. |
Article d'investigació |
A short stay abroad: does it make a difference? |
2009 |
Llanes À, Muñoz C. |
Article d'investigació |
Factors affecting oral fluency: task-type, proficiency level and stay abroad |
2009 |
Llanes À, Muñoz C. |
Article d'investigació |