Objectius i competències
Objectius formatius
ADETUR té com a objectiu formar professionals que integrin uns coneixements interdisciplinaris en l'àmbit turístic i empresarial, capaços de desenvolupar activitats de gestió, assessorament i avaluació en l’àmbit global de les organitzacions turístiques, o en qualsevol de les seves àrees funcionals: producció, recursos humans, finançament, comercialització, inversió, administració o comptabilitat. Per aquest motiu, en finalitzar la formació, els estudiants han de posar de manifest la consecució dels objectius següents:
- Identificar i anticipar oportunitats per promoure nous projectes,
- Seleccionar, dirigir i motivar les persones,
- Prendre decisions,
- Dissenyar i executar accions per aconseguir els objectius proposats,
- Avaluar resultats,
- Promoure iniciatives de desenvolupament empresarial.
Competències
Competències generals
- Capacitat d’anàlisi i síntesi.
- Capacitat de gestió adequada de la informació.
- Capacitat per al treball en equip i lideratge
- Capacitat d’iniciativa, creativitat i lideratge.
- Capacitat de crítica i autocrítica.
- Capacitat de treballar i d’aprendre de forma autònoma i, simultàniament, interactuar adequadament amb la resta a través de la cooperació i col·laboració.
- Capacitat d'actuar en consideració al rigor, al compromís personal i amb orientació a la qualitat.
Competències específiques
- Capacitat de crear i dirigir una empresa i, particularment, una empresa de serveis turístics atenent i donant resposta als canvis de l’entorn en què s’opera.
- Capacitat de desenvolupar les funcions relacionades amb les diferents àrees funcionals d’una empresa i institucions, particularment de l’àmbit turístic.
- Capacitat d'elaborar, interpretar i auditar la informació econòmica i financera d’entitats i particulars, i prestar-hi assessorament.
- Capacitat d'aplicar tècniques instrumentals en l’anàlisi i solució de problemes empresarials i en la presa de decisions.
- Capacitat d'identificar i interpretar els factors econòmics, ambientals, polítics, sociològics i tecnològics en els àmbits local, nacional i internacional, i la seva repercussió sobre les organitzacions.
- Coneixement dels principis morals, ètics i la responsabilitat legal i social derivada de les actuacions pròpies i de les de la institució.
- Coneixement i domini de llengües estrangeres.
- Capacitat de prendre decisions de finançament i d’inversió en empreses de serveis turístics.
- Capacitat de relacionar els objectius de la gestió i la gestió turística amb el fi d’aconseguir una experiència satisfactòria turísticament i legítima culturalment.
- Comprensió del marc legal que regula les activitats turístiques.
Competències estratègiques
- Correcta comunicació oral i escrita en el llenguatge tècnic.
- Domini de les TIC aplicades al perfil de la doble titulació ADETUR
- Correcta comunicació oral i escrita en anglès en el llenguatge tècnic.
- Respecte als drets fonamentals d’igualtat entre homes i dones, a la promoció dels drets humans i als valors propis d’una cultura de pau i valors democràtics.